Studii de masterat - sesiunea de admitere iulie 2025
Ultima actualizare: 23.05.2025
Va rugăm consultați periodic această pagină pentru a fi la curent cu ultimele anunțuri legate de admitere!
Programe de studiu:
Inginerie Software (IS)
Rețele de Comunicații și Sisteme Distribuite (RCSD)
Tehnologia Informației în Economie (TIE)
Artificial Intelligence and Vision (Inteligență și Viziune Artificială) (AIV) (în limba engleză)
Cybersecurity Engineering (Ingineria securității cibernetice) (CE) (în limba engleză)
Data Science (Știința datelor) (DS) (în limba engleză)
Complemente de Știința Calculatoarelor (CSC)
Important! Pentru a putea opta pentru una dintre secțiile cu predare în limba engleză (indiferent dacă e prima opțiune sau nu), este necesar să îndepliniți una dintre următoarele condiții:
- să fiți absolvent/ă al/a unei secții cu predare în limba engleză
- dacă dețineți un atestat privind cunoașterea limbii engleze, de nivel B2 sau echivalent (ex. Cambridge, IELTS, TOEFL etc.), trebuie să trimiteți o copie scanată a lui către Departamentul de Limbi Moderne și Comunicare al UTCN, pentru validare (datele de contact pentru Departamentul de Limbi Moderne și Comunicare le găsiți în fișierul de mai jos care conține planificarea testelor de limba engleză)
- dacă nu îndepliniți una din condițiile anterioare sau dacă atestatul nu este validat din diverse motive, va trebui să susțineți un test de limba engleză, contra cost, cf. Regulamentului de taxe UTCN (https://websinu.utcluj.ro/Taxe/Taxe_2024-2025.pdf), cap. IV. INFORMAȚIILE REFERITOARE LA PLANIFICAREA SUSȚINERII TESTULUI DE LIMBA ENGLEZĂ ȘI MODALITATEA DE ÎNSCRIERE PENTRU TEST, LE GĂSIȚI AICI: Planificare test engleza AC
Calendar admitere master
Înscrierea pentru admitere și depunerea propunerii de proiect : 18 - 21 iulie 2025, până la ora 15.00
Interviu : 23 iulie 2025, on site, conform planificării afișate pe site după perioada de înscriere
Afișare rezultate preliminare : 23 iulie 2025 (seara)
Depunerea eventualelor contestații: 24 iulie 2025 (conform regulamentului, contestațiile pot fi depuse exclusiv pentru nerespectarea procedurilor legale, pe adresa contestatiiadmitere@utcluj.ro)
Soluționare contestații: 25 iulie 2025
Afișare rezultate după contestații: 25 iulie 2025 (seara)
Confirmarea locurilor: 28 - 29 iulie 2025, între orele 8-14 sala M04 (Cluj-Napoca, str. Barițiu nr. 26-28)
Afișarea rezultatelor finale: 29 iulie 2025 (seara)
Confirmarea locurilor ocupate după glisări: 29.08.2024, la secretariatul Facultății AC.
Acte necesare pentru înscriere, conform cu Art. 3.5 din Regulamentul privind admiterea la studii universitare de master în UTCN 2025/2026:
- Cerere de înscriere - se completează online (constă în completarea online a datelor candidatului). Pe baza ei se va genera fișa de înscriere, în dosarul electronic al candidatului.
- Documente in format electronic:
B.1. Diplomă de licență (sau echivalentă) sau adeverință de absolvire (numai pentru promoția din anul curent);
B.2. Supliment la diplomă pentru promoțiile anterioare;
B.3. Declarație pe proprie răspundere privind numărul de ani în care candidatul a beneficiat de alocație bugetară la studii de tip master (se descarcă de pe platformă) (numai pentru promoții anterioare);
B.4. Certificat de naștere;
B.5. Cartea sau buletinul de identitate;
B.6. Certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
B.7. Dovada achitării taxei de înscriere (Chitanță sau Ordin de plată) sau acte doveditoare privind scutirea de taxă (conform cu Art.3.3 (2) din Regulamentul privind admiterea la studii universitare de master în UTCN 2025/2026);
B.8. Adeverință medicală, eliberată de medicul de familie sau de dispensarul teritorial sau de întreprindere – după caz - de care aparțin. Valabilitatea adeverinței medicale este de trei luni de la data eliberării, conform legislației în vigoare.
- Candidații cu afecțiuni cronice vor prezenta o adeverință medicală vizată de comisiile medicale județene de orientare școlară și profesională, în care se va menționa – în mod expres – gradul deficiențelor, localizarea acestora, conform criteriilor medicale de orientare școlară și profesională. Nedeclararea acestor afecțiuni poate atrage după sine consecințele instituționale în vigoare.
B.9. Dacă este cazul, acte doveditoare privind finanțarea studiilor de master de la universitatea absolvită;
B.10. Propunerea de proiect pentru activitatea de cercetare/dezvoltare, completată și semnată, conform Art. 5.2 (1) din Metodologia Facultății de Automatică și Calculatoare pentru admiterea la studii universitare de master (aici găsiți Anexa 2: Șablon proiect (pentru limba română), Project template (for english)).
B.11. (NOU!) Candidații care doresc să opteze pentru una dintre secțiile cu predare în limba engleză (indiferent dacă este prima opțiune sau nu), trebuie să încarce un document care să ateste competența lingvistică, astfel:
- dacă sunt absolvenți ai unei secții cu predare în limba engleză, aceștia dovedesc competența lingvistică prin diploma de licență/adeverința de absolvire.
- dacă nu au absolvit o secție cu predare în limba engleză, trebuie să încarce un certificat de competență lingvistică, și anume unul dintre următoarele:
- un atestat privind cunoașterea limbii engleze, de nivel B2 sau echivalent (ex. Cambridge, IELTS, TOEFL etc.), care trebuie obligatoriu să fi fost validat de Departamentul de Limbi Străine al UTCN
- certificat de competență lingvistică emis de către Departamentul de Limbi Străine al UTCN
C. Suplimentar, doar pentru candidații care se regăsesc la Art. 2.2 (5) din Regulamentul privind admiterea la studii universitare de master în UTCN 2025/2026 :
C.1. Declarație pe proprie răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, potrivit legislației în vigoare, conform Anexei nr. 3 din metodologia specifică candidaților români de pretutindeni, exceptând candidații din Republica Moldova;
C.2. Permis de ședere, după caz;
C.3. Pașaport – copie după primele trei pagini, conform metodologiei specifice;
C.4. Atestat/ Adeverință CNRED.
C.5. Alte documente solicitate de către comisia CES/ORI.
D. În cazul candidaților care prezintă acte de identitate, de studii și adeverințe medicale eliberate în afara României, este necesară suplimentarea dosarului cu o traducere autorizată a acestora în limba română, engleză sau franceză.
Informații despre admitere (inclusiv numărul de locuri) găsiți și la adresa https://admitereonline.utcluj.ro/facultatea-de-automatica-si-calculatoare-master/
Email persoana de contact: Iulia.Costin@cs.utcluj.ro
IMPORTANT: International students must first contact International Relations Office of our University, regarding the admission steps. Please read first the online information here: https://admitereonline.utcluj.ro/international-students/
Programs of study for master, in the domain of Computers and Information Technology:
Inginerie Software (IS) (in Romanian)
Rețele de Comunicații și Sisteme Distribuite (RCSD) (in Romanian)
Tehnologia Informației în Economie (TIE) (in Romanian)
Artificial Intelligence and Vision (AIV) (in English)
Cybersecurity Engineering (CE) (in English)
Data Science (DS) (in English)
Complemente de Știința Calculatoarelor (CSC) (in Romanian)
Note: To be able to opt for one of the English-taught sections (regardless of whether it is your first option or not), you must meet one of the following conditions:
- be a graduate of an English-taught program
- if you hold a certificate of knowledge for the English language, level B2 or equivalent (e.g. Cambridge, IELTS, TOEFL, etc.), you must send a scanned copy of that certificate to the Department of Foreign Languages of TUCN, for validation (contact information for the Department of Foreign Languages can be found in the file that contains the planning for the English tests)
- if you do not meet one of the previous conditions or if the certificate is not validated for various reasons, you will have to take an English language test, for a fee, according to the TUCN Tax Regulations (https://websinu.utcluj.ro/Taxe/Taxe_2024-2025.pdf), chapter IV. INFORMATION ON THE AVAILABLE SCHEDULE FOR THE ENGLISH LANGUAGE TEST AND HOW TO APPLY FOR IT, CAN BE FOUND HERE: Planificare test engleza AC
Admission calendar
Registration for admission and submission of the project proposal: July 18 – 21, 2025, until 3 p.m.
Interview : July 23rd, 2025, on site (in Cluj-Napoca), according to the schedule displayed on the website after the application period
Preliminary results : July 23rd, 2025 (in the evening)
Submission of any appeals: July 24th, 2025 (according to the regulations, appeals can be submitted exclusively for non-compliance with legal procedures, at the email address contestatiiadmitere@utcluj.ro)
Resolution of appeals: July 25th, 2025
Results after appeals: July 25th, 2025 (in the evening)
Confirming the occupied place: July 28 – 29 2025, between 8 a.m. and 2 p.m., room M04 (Cluj-Napoca, Barițiu Street, no. 26-28)
Final results: July 29th, 2025 (in the evening)
Confirmation of the occupied places, after gliding (if applicable): until August 29th, 2025, at the secretariat of Automation and Computer Science Faculty (Cluj-Napoca, Barițiu 26-28, room 45).
Documents required for registration, in accordance with Art. 3.5 of the Regulamentul privind admiterea la studii universitare de master în UTCN 2025/2026 (in Romanian):
- Registration application – fill out your data online. Based on it, the registration form will be generated in the candidate’s electronic folder.
- Documents in electronic format:
B.1. Bachelor’s degree (or equivalent) or graduation certificate (if the candidate graduated the current year);
B.2. Diploma supplement for those who graduated some previous year;
B.3. Declaration (on your own responsibility) regarding the number of years in which the candidate has benefited from a budgetary allowance for master’s studies (to be downloaded from the platform);
B.4. Birth certificate;
B.5. Identity card;
B.6. Marriage certificate (if applicable);
B.7. Proof of payment of the registration fee (Receipt or Payment order) or the necessary supporting documents regarding the fee exemption (in accordance with Art.3.3 (2) of Regulamentul privind admiterea la studii universitare de master în UTCN 2025/2026);
B.8. Medical certificate, issued by the family doctor or other doctor – as the case may be – to which you belong. The validity of the medical certificate is three months from the date of issue, according to the current legislation.
- The candidates with chronic conditions will present a medical certificate approved by a medical commission, which will mention explicitly the degree of deficiencies, their location, according to the medical criteria for school and professional guidance. Failure to declare these conditions may attract institutional consequences.
B.9. If applicable, supporting documents regarding the financing of master’s studies from the graduated university;
B.10. The project proposal for the research/development activity, filled in and signed, according to Art. 5.2 (1) of Metodologia Facultății de Automatică și Calculatoare pentru admiterea la studii universitare de master (here you find Annex 2: Project template (in english)).
B.11. Candidates who wish to opt for one of the specializations taught in English (regardless of whether it is the first option or not), must upload a document certifying English language proficiency, as follows:
- if they are graduates of an English-taught program, they prove their language proficiency through their bachelor’s degree/certificate of graduation.
- if they have not graduated an English-taught program, they must upload an English language proficiency certificate, namely one of the following:
- a certificate of knowledge of the English language, level B2 or equivalent (e.g. Cambridge, IELTS, TOEFL, etc.), validated by the Department of Foreign Languages of TUCN
- language proficiency certificate issued by the Department of Foreign Languages of TUCN
C. Additionally, only for candidates who are under Article 2.2 (5) of Regulamentul privind admiterea la studii universitare de master în UTCN 2025/2026:
C.1. Declaration (on one’s own responsibility), based on their freely expressed will, of assuming the Romanian cultural identity, according to the current legislation, and according to Annex no. 3 of the methodology specific to Romanian candidates from everywhere, except for candidates from the Republic of Moldova;
C.2. Residence permit, as applicable;
C.3. Passport – copy after the first three pages, according to the specific methodology;
C.4. CNRED certificate;
C.5. Other documents requested by CES/ORI
- In the case of candidates presenting identity documents, documents attesting their studies and medical certificates issued outside Romania, it is necessary to supplement your file with an certified translation of them in Romanian, English or French.
Information about admission can also be found at https://admitereonline.utcluj.ro/facultatea-de-automatica-si-calculatoare-master/
Email contact person: Iulia.Costin@cs.utcluj.ro